در قسمت راه پله ها پنجره های مناسب تعبیه شود زیرا وجود این پنجره ها نمای ساختمان را تحت تاثیر قرار می دهد. ساختمان های اداری مکان هایی برای کسب و کار می باشند.به همین دلیل باید نمای آن ها به گونه ای طراحی شود که نشان دهنده ی ارزش و شان آن باشد. در نتیجه یکی از نکات مهم در طراحی نمای ساختمان اداری طراحی پنجره در نمای آن است. در خصوص موقعیت آسانسورها و سرسراها (لابی چون سرعت و تعداد آسانسورها برای افراد استفاده کننده بسیار مهم است. بدون در نظر گرفتن آمار و ارقام و حتی با نگاهی سطحی به خیابانهای شهر متوجه میشویم که تعداد ساختمانهای اداری که به وضوح توانسته اند، کاربری و عملکردی منحصر به فرد را ارائه دهند.
در این شرکت اتاق مدیریت و کنفرانس در سطح بالا تری نسبت به قسمت پرسنل و منطقه عمومی واقع شده و به همین جهت با محیطی شناور مواجه هستیم که کاربری ها در کار هم دخالت منفی دکوراسیون داخلی سالن اداری ندارند. بر اساس اینکه یک ساختمان اداری تا چه میزان بزرگ و گسترده است باید برای آن فضایی را جهت کارکینگ انتخاب کرد، تا بتوان ماشین های متعددی را در آن قرار داد به همین خاطر این موضوع بسیار حائز اهمیت است که در زمان طراحی ساختمان اداری میزان تعداد افرادی که در روز در آنجا رفت و آمد میکنند، حتما توجه شود و بر اساس این تعداد یک فضای استاندارد به پارکینگ اختصاص داده شود. به همراه رنگ سفیدی که دیوارهای آجری را میپوشاند و رنگ سفید روغنی که برای کفسازی چوب کاج استفاده شده است. چوب همیشه یکی از بهترین و شیکترین مصالح به منظور اجرای دیزاین منازل و دفاتر اداری میباشد.
در برخی موارد کارفرما ساختمان اداری را برای کسب و کار خود می خواهد و در برخی موارد کارفرما می خواهد ساختمان اداری خود را اجاره دهد ، که برای هر کدام بودجه و هزینه مختلفی در نظر گرفته می شود. در دنیای کنونی افراد به منظور انجام امور کسب و کار خود، بیشتر عمرشان را در ادارات میگذارند. مفهوم باغ چینی به شکلی است که این شرکت اداری را به یک دیگر متصل می کند. بسته به نیاز یک اداره این بخش به چندین دفتر کوچکتر تقسیم میشود. برند Reebok به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزان ورزشی نظیر کفش و پوشاک در دنیا، دفتر مرکزی خود را در این شهر قرار داده است که در این بخش به بررسی معماری این ساختمان اداری خواهیم پرداخت.
یا در قالب یک کارگاه گروهی طراحی می شود که فقط بخش منشی آن مجزا است، بقیه قسمت ها به صورت چند منظوره کاربرد دارند. ساختمان A و B دارای دو ماهیت طراحی متفاوت می باشند و به نوعی از یک دیگر مجزا می باشند. اما آیا این موضوع ما را به لزوم طراحی های خاص و در عین حال کاربردی واداشته است؟ رنگ آبی حس خونسردی و آرامش در انسان را تقویت میکند. وجود نور طبیعی هم احساس خوبی به مراجعه کنندگان القا میکند و هم روی عملکرد و حتی خلق و خوی کارمندان تأثیر بسیار مثبتی دارد. نورپردازی محیط یک دفتر را مشخص میکند.
در طراحی ساختمان اداری که شامل دفاتر کاری مشترک هستند. بنابراین در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی هر فضایی بهتر است قبل از تصمیم گیری، اطلاعات کافی راجع به هر رنگ داشته باشیم. موقعیت محل و منطقه ی یک ساختمان بسیار حائز اهمیت است.زیرا ساختمانی که ساخته می شود باید دارای روشنایی و نور کافی باشد و از تابش نور خورشید بهره ی کافی ببرد و از آن دور نباشد. مطالبی در مورد مکانهای مورد نیاز یک ساختمان اداری برای طراحی، موقعیت محل یک ساختمان اداری از لحاظ روشنایی کافی ، همچنین طراحی نما که باید نشان دهنده ی شان و منزلت و نوع فعالیت و کاربری آن ساختمان باشد.امید است این نکات و تجربیات مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. دوست دارید خانه یا محل کار شما چه رنگی باشد؟ اما در حالت کلی به تمامی محل های ورودی و خروجی اضطراری، راهپلهها، راه روها، آسانسور و … یک پارتیشن از قاب چوبی محکم و مشبک به سبک لانه زنبوری، تحرک بازی را در آپارتمان کوچک ایجاد کرده و با ایجاد فضایی مدرن و خلاقانه با انواع پارتیشن بندی ها با فضا ترکیب می شود، پارتیشن ایجاد می کند و اتاق کوچک را تزئین می کند، بدون اینکه خیلی سنگین به نظر برسد.
و اما تیم معماری بر اساس درخواست کارفرما، این ساختمان را با پلان باز و همانطور که اشاره شد، ترکیب سبک های صنعتی-مدرن طراحی نموده است. 2- در مرحله دوم، برای به وجود آوردن همکاری، با در نظر گرفتن ترکیب پیچیده پلان، باید این فضای اداریپ به یک اندازه محیط کاری جدی، آرامش بخش و تفریح را ارائه دهد. در کشور های پیشرفته مانند ایالات متحده بیشتر ساختمان ها را در جهت شرق و غرب می سازند چرا که نور خورشیددر صبح و بعد از ظهرمناسب نمی تابد . به همین علت اگر ابتدا جهت اولیه شمالی – جنوبی باشد نور خورشید به همه ی اتاق های ساختمان می رسد. توصیه می شود جهت کاهش مزاحمت، این بخش در یک محیط محصور شده قرار بگیرد.
لازم به ذکر است که گروه معماری آرکا تمامی کارهای پروژه را از صفر تا صد به عهده می گیرد و پروژه را به صورت تمام و کمال تحویل می دهد. توصیههای زیر به شما جهت جلوگیری از اجرای چنین تصمیماتی کمک خواهد کرد . سیستم مدولار در چند سال اخیر به طور قابل توجهی کاملتر شده است و امروزه قسمت زیادی از دکوراسیونهای اداری را شامل میشود و خیلی راحت میشود یک میز کار حرفه ای یا ساده را طراحی کرد که متناسب با نوع کار باشد. با توجه به این موضوع باید طراحی ساختمان اداری به گونهای تنظیم و اجرا شود که موانع موجود در مسیر کار را به حداقل رسانده و نیازها را دفع و بر شرایط به روز کاری و سیستم های جدید اداری منطبق باشد. به همین دلیل فضا ها باید به نوعی در پلان قرار بگیرند که کارمندان بتوانند به شکل فردی یا گروهی، نشسته یا ایستاده مشغول به کار شوند. اگر در اداره شما هر کارمند مشغول به انجام یک سری کارهای محرمانه است که آگاهی افراد دیگر از این اطلاعات به ضرر سازمان ختم میشود. زیرا در یک ساختمان اداری چندین صنف قرار است مشغول به کار شوند. از نکات مهمی هستند که در ساختمانهای اداری باید در قالب یک مکان مجزا به آنها پرداخته شود.
این پروژه شامل بازسازی طبقه ی همکف ساختمان اداری یک انبار سنگ با مساحت ۷۰ مترمربع می باشد که در شهرک صنعتی محمود آباد اصفهان قرار گرفته است. در ادامه نکات جزئی را عنوان می کنیم تا از این اشتباهات دور بمانید. پنجره اين اتاق رو به سمت شرق است و از آن مى توان طلوع خورشيد را مشاهده كرد. البته، همه اینها به عوامل زیادی مانند فضا، سبک، عملکرد و تنظیمات شخصی بستگی دارد. دکوراسیون اتاق کنفرانس تاثیرات زیادی در افزایش درآمد گذاشته و باید دارای یک فضای ایده آل همراه با امکانات ، فناوری و تجهیزات مورد نیاز برای همه افراد حاضر در کنفرانس باشد. هدف از طراحی این پروژه ایجاد یک دفتر جدید با فرمی سخت است که باعث افزایش تعاملات اداری، تنوع و رادمان کاری بالا می شود. در حالت کلی می توان گفت هر طیف رنگی را که با توجه به سبک طراحی دکواراسیون انتخاب می کنید، بهتر است تنوع زیادی نداشته باشند.
چرا که نیروی انسانی در هر سازمانی حرف اول را در پیشبرد اهداف سازمان می زند. برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت باید ابتدا اهداف خود را از طراحی دکوراسیون این اتاق تعیین کنید. برهمین اساس، شرکت دکوراسیون داخلی تهران همواره آسایش، رفاه، سلامت جسمی و روانی و بهرهوری کارکنان را در طراحی دکوراسیون اداری مدنظر قرار میدهد و در رسیدن به این اهداف متمرکز میشود. اگر قصد طراحی فضایی با کاربری مشابه را دارید، این ایده ها می توانند بسیار مفید واقع گردند. آنچه در این بخش قصد داریم بدان بپردازیم، طراحی داخلی یک ساختمان اداری در یکی از شهرهای بزرگ کشور آمریکا است. در این مقاله قصد داریم مباحثی در رابطه با طراحی دکوراسیون اداری را مطرح کنیم که وجه تمایز آن با سایر فضاها است. و می توان آن را همزیستی در فضا های عمومی و یا خصوصی محسوب کرد. که می توان با استفاده از آن بخش بسیار زیادی را از فضای اداری روشن کرد.
موارد دیگری که باید طراحی را بر اساس آنها انجام دهید، نوع روند کارهای اداری، نوع مخاطبان فضای اداری و مدت زمان حضور افراد میباشد. بعضی از افراد علاقمند استفاده از سبک مینیمال در فضای اداری خود دارند. در این صورت دفتر کار باز پیشنهاد معقولی است که میتواند تعدادی بیشتر از حتی 10 نفر را در خود جای دهد. ما بهترین راه حل را برای تحقق پروژه ساختمان شما پیدا خواهیم کرد. در طراحی نما بهتر است از متریال های قابل شست و شو و مقاوم استفاده کرد تا بتوان آلودگی ها را از آن ها پاک کرد و آن ها را تمیز و شفاف ساخت.