سئو چه کمکی به ما می سایت شانار کند؟ سئو در کنار روش های بازاریابی سنتی، می تواند بخش اینترنتی کسب و کار شما را وارد مرحله جدیدی کند و از این طریق بازگشت سرمایه بالایی برای شما به همراه داشته باشد. ظاهر صفحات شما باید در رزلوشن های مختلف در کامپیوترهای شخصی، لپ تاپ، تبلت و موبایل به درستی نمایش داده شود. اگر میخواهیم تمام مجموعه ما عملکرد درستی داشته باشند، به شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) تعریف شده برسند، از منابع به درستی استفاده کنیم و در نهایت اثربخشی برنامههای بازاریابی خود را افزایش دهیم، باید برنامه و استراتژی داشته باشیم.
دیجیتال مارکتینگ چیست
در حقیقت سایتی که به درستی برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد، پایه خوبی برای سایر فعالیتهای بازاریابی فراهم میکند. بههیچوجه کپی نکنید و مطالبتان بهگونهای نباشد که کپی شده به نظر برسد. به غیر از سئو سایت در ساختار آن می بایست به مواردی از جمله ایجاد محتوی توجه بسیار نمود ، ایجاد محتوی هر چه تکراری نباشد و از نو نگارش شده باشد سبب افزایش و بهبود سئو سایت می گردد . در صورتی که سایت شما به خوبی باشد ولی از نظر سئو مناسب نباشد در نتیجه در گوگل در مقایسه با رقبا در نتایج پایین تری نمایش داده می شود و در صورتی که کیفیت خوبی نداشته باشید و سئو کلاه سیاه، با دور زدن موتور های جستجو انجام شود، عاقبت جریمه خواهید شد و برای همیشه باید از گوگل و موتور های جستجو خداحافظی کنید.
دیجیتال مارکتینگ
برای پاسخ به این پرسش با ما همراه باشید. پاسخ ساده است! بیش از 60 درصد کلیک های جستجو کنندکان در صفحه اول گوگل و سه نتیجه اول ان است. یکی دیگر از عواملی که نقش بسیار مهمی در سئو سایت دارد، تولید یک محتوای کم نقص و کاربردی است که بتواند به کلیه سوالات جستجوگران پاسخ دهد و تا حدود زیادی ابهامات را برای آن ها برطرف نماید. همانطور که متوجه شدید پس از شروع سئو شما نتایج را به سرعت نمی بینید به همین دلیل است که سئو نیاز به تجربه دارد و این کم بودن سرعت نیز یک الگوریتم گوگل است.
در صورتی که کیفیت خوبی نداشته باشید و فقط بازاریابی خوبی انجام دهید قطعا فروش شما کم خواهد بود. برای این که در بازار بتوانید فروش خوبی داشته باشید باید کیفیت و نقش فرش خوبی داشته باشید! که این مورد با الگوریتم های مختلف تا به امروز نیز ادامه داد. موفقترین برندها شخصیتی ایجاد میکنند که مخاطبان آن میتوانند با مشاهده محتوا به سادگی حدس بزنند که مربوط به کدام برند است. بدون تولید محتوا کسب موفقیت در سئو دشوار می باشد. بنابراین موفقیت شما در تولید با کیفیت و بازاریابی خوب است. استراتژی بازاریابی محتوایی این شرکت نتنها باعث میشود که مشتریان جدیدی به دست آید بلکه باعث میشود مشتریان فعلی نیز با برند ارتباط بیشتری برقرار کنند. کاهش هزینههای بازاریابی، زیرا محتوای شما مؤثرتر میشود. بنابراین باید تلاش کنید تا جایی که امکان دارد، از محتوای منحصر به فرد استفاده نمایید. خبر خوب اینجاست که اگر شما در فضای آنلاین دارای محبوبیت بوده و نقدهای مثبت زیادی از کاربران خود کسب کرده باشید، کسب رتبه در کلمات کلیدی مرتبط با آن آسان است.
متخصص دیجیتال مارکتینگ
درست است که تحصیلات حرف اول را در دیجیتال مارکتینگ نمیزنند و هنوز رشتهای با این عنوان در دانشگاههای کشور ما تدریس نمیشود، اما داشتن تحصیلات در بعضی از رشتههای مرتبط با بازاریابی میتواند نقش مهمی در پیشرفت حرفهای کارشناس بازاریابی دیجیتال داشته باشد. این شغل به این خاطر در این لیست قرار میگیرد که الگوریتمهای موتورهای جستجو مانند گوگل به طور مداوم تغییر میکنند و مشاغل به متخصصینی نیاز دارند تا با این تغییرات به روز باشند. همانطور که تا به اینجا با سئو و تاریخچه سئو آشنا شدید، متوجه شدید که کار سئو کمک به سایت ها برای قرار گرفتن در نتایج بالای نتایج گوگل است.
در صورتی که سئو شما کاربر محور باشد، با هر تغییری در الگوریتم موتور های جستجو، سایت شما در ابتدای نتایج خواهد ماند اما با استفاده از روش های کلاه سیاه نه شما کاربر خواهید داشت نه گوگل را و در نهایت گوگل را دشمن شماره یک سایت و کسب و کار خود خواهید دید. در صورتی هم که کیفیت بالایی داشته باشید و بازاریابی خوبی نداشته باشید ، مجدد فروش بدی خواهید داشت. در صورتی که شما در این نتایج باشید، فروش شما و … این موضوع به کسبوکارها کمک میکند که پستهای جذابتر منتشر کنند تا میزان «آگاهی از برند» (Brand Awareness) و فروش خود را افزایش دهند. به همین دلیل همه کسب و کارها تلاش می کنند که با سئوی درست در رتبه های مناسب قرار بگیرند. برای اینکه توسط الگوریتم پنگوئن گوگل جریمه نشوید، همیشه از سایتهای معتبر و مرتبط با موضوع سایت خودتان لینک بگیرید.
بازاریابی محتوا
دلیل این است که گوگل فقط به دلیل نتایج مرتبط در صدر است و اگر نتایج نامربوط نمایش دهد مانند یاهو باید به فکر کار دیگر باشد! تا حالا به این سؤال فکر کردهاید که استراتژی بازاریابی محتوا، چه مزایایی دارد؟ تمام اینها به معنای آن است که وقتی به استراتژی سئو خود فکر میکنید، باید به این دقت کنید که استراتژی رسانههای اجتماعی شما چگونه در این فرایند قرار میگیرد. سئو یا اس ای او به ما کمک می کند که بتوانیم جایگاه بهتری در گوگل داشته باشیم. تنها هزینه ای که دارد مر بوط به بکارگیری یک شرکت معتبر که در این زمینه فعالیت می کند می باشد. اما از همه مهمتر، باید بدانید که شبکههای اجتماعی تنها یک کانال ارایه محتوا نیستند بلکه یک کانال ارتباطی دو طرفه هستند، جایی که ارتباطی دوطرفه بین شما و مخاطبانتان وجود دارد و همین موضوع کافی است که بازاریابی شبکههای اجتماعی و بازاریابی محتوایی را دو موضوع کاملا جدا بدانیم.
انجام سئو در سیستمهای مدیریت محتوا چگونه است ؟ حال چگونه می توان از الگوریتم موتور های جتسجو سر در اورد؟ سئو داخلی به معنی انتخاب کلید واژه های مناسب برای فعالیت شما و تلاش برای تولید محتوا مناسب و با استراتژی برای افزایش سئو داخلی است. دوره مدیریت بازاریابی دیجیتال آکادمی دیجیتال مارکتینگ توسط اساتید مجرب و با سابقه این حوزه اجرا می شود. از آنجایی که بسیاری از فعالیتهای بازاریابی توضیح داده شده در بالا ممکن است جدا از یکدیگر انجام شوند، به همین دلیل بسیار مهم است که فردی تمام فعالیتهای بازاریابی را دریابی کند.
رعایت نکات زیر میتواند به شما کمک کند از یک استراتژی بازاریابی دیجیتال اثربخش بهرهمند شوید. بنابراین بهترین کار این است که از ابتدا با استراتژی قدرتمند خود وارد عمل شوید. یک سئوکار ، محتوا را با توجه به قصد کاربران ایجاد و سازماندهی میکند. همچنین به موتورهای جستجو کمک میکند تا محتوا را درک کنند. همچنین استفاده از لینک های داخلی و انتقال دادن کاربر به صفحه ی دیگر، از عوامل حضور بیشتر کاربر می باشد. در این بخش از چرخه سئو بود که بسیاری از بازاریابان برای یافتن نتایج بالاتر رو به مطالب با کلمات کلیدی زیاد و تگ ها اوردند و همچنین از بک لینک ها جعلی استفاده نمودند.
پس از این دوران گوگل به عنوان یک موتور جستجو، اقدام به رتبه بندی سایت ها بر اساس مطالب و سایت های ارزشمند نمود. پس از این سال در سال 1993 میلادی (سال 1372 شمسی) موتور جستجوی Excite برای اولین بار سایت ها را بر اساس میزان کلمه ی کلیدی داخل ان ها رتبه بندی نمود. کمی بعد از ان در سال 1994 میلادی(سال 1373 شمسی) یاهو، Alta Vista و پس از ان BackRub (گوگل) در سال 1997 میلادی (سال 1376 شمسی) وارد بخش سئو و راحتی یافتن نتایج جستجو شدند. وقتی شما سریع تغییرات را مشاهده کنید می توانید الگوریتم های مختلف گوگل را متوجه شوید اما در صورتی که تغییرات پس از چند ماه نمایش داده شود شما نمی توانید متوجه شوید که رتبه خوب حال حاضر به چه دلیل است و به این صورت الگوریتم های جدید گوگل دیرتر فهمیده شده و برخی کاربران نمی توانند به راحتی از سئو کلاه سیاه استفاده کنند.
در صورتی که سئو به خوبی انجام گیرد ممکن است حتی در ماه های اول نتیجه عکس داشته باشد و گوگل شما را پایین تر نمایش دهد اما پس از چند ماه بازی عوض شده و نتایج خارق العاده ان را می بینید.! تا زمانی که شما یک تیم عظیم از نویسندگان نداشته باشید، ایجاد محتوای حماسی بسیار غیرممکن است. از بخش های مختلف این محتوا می توان به شناختن کلمات کلیدی مهم، آنالیز نمودن رقبا، تدوین کردن استراتژی محتوا، دسته بندی و برچسب گذاری، تولید محتوای مناسب و لینک سازی داخلی اشاره نمود. در بخش تولید محتوا، وارد فاز اجرایی میشویم؛ مثلا مقاله یا ویدئوی موردنظر تهیه شده و یک خروجی از آن به دست میآید. مصنوعی به این علت گفته می شود که شما با قطع کردن این نوع تبلیغات، ترافیک جذب شده را از دست می دهید. به طور معمول یک دورهی آزمون و خطا وجود دارد تا بهترین نتایج به دست آید.
شما میتوانید تشخیص دهید که با استفاده از کدام روش تولید محتوا، بیشترین تعداد اشتراکگذاریها، نظرات یا کلیکها روی وبسایت را به همراه دارد. در واقع بایستی در بازاریابی محتوا، ترکیبی از مدل های مختلف را به کار ببندید و نواقص هر مدل را با اجرای مدل های دیگر، به حداقل برسانید. با کمک کاربران و استفاده از سئوی درست نتایج بهتری ارائه خواهد شد. استفاده از استانداردهای سئو تکنیکال و نیز تولید یک محتوای ارزشمند می تواند ما را به صفحه اول در نتایج گوگل برساند.
برخی از اوقات قرار دادن نام برند در ابتدای تگ عنوان می تواند معنادار باشد. منظور از ایندکس شدن این است که گوگل کلاً این سایت را می شناسد و آن را در لیست نتایج جست و جو خود قرار می دهد. مدیریت روابط عمومی آنلاین به کلیهی اقداماتی اشاره دارد که برای مدیریت ارتباطات آنلاین بهدستآمده از طریق نشر دیجیتال، وبلاگها و سایتهای محتوایی دیگر انجام میشوند. روشهای مختلفی برای ارتقای جایگاه در نتایج گوگل وجود دارد که هر کدام از این روش ها می تواند دارای اثر مثبت در فرآیند باشد. تمامی این موارد توضیحاتی دارند که در مطلبی جداگانه در مورد همه ی آن ها صحبت خواهیم کرد. طوری که تمامی افراد در هر گروه سنی از اینترنت و خدمات اینترنتی استفاده می کنند. متخصصی که با اشراف بر تمامی بخشهای مختلف دیجیتال مارکتینگ قادر است کلیه فعالیتهای مورد نیاز یک برند را برنامهریزی کند، به عنوان یک دیجیتال مارکتر ۳۶۰ درجه شناخته میشود.
از همه مهمتر باعث ایجاد اعتماد و اعتبار بین مخاطبین شما میشود. به مجموعه ای از تکنیک های که مطابق با دستورالعمل های اعلامی گوگل انجام شود، سئو کلاه سفید گفته می شود. برای کسب رتبه اول درصفحه اول نتایج گوگل و رقابت با سایت های قدیمی نیاز به ساخت لینک خارجی به سایت خود هستید. الگوریتم های موتور های جستجو چه هستند و چگونه کار هر کدام را بفهمیم؟ به عنوان یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ، شما باید از انواع کمپین هایی که می توانید برگزار کنید اطلاعات داشته باشید تا در نهایت بتوانید هر کدام از آنها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. خیلی از رستوران داران می پرسند من رستوران خود را در کدام یک از این سایت های سفارش آنلاین غذا قرار دهم؟ شبکه های اجتماعی نقش بسزایی را در بازاریابی محتوایی ایفا می کنند، مهمترین نقش آن ها ایجاد لینک هایی به وب سایت است.
خب حالا که نتایج شما در بالای گوگل قرار گرفت چه سودی برای کسب و کار شما دارد؟ در صورتی که سایت شما قادر به پشتیبانی از نسخه های قابل نمایش در تلفن های همراه هم باشد، موفق به افزایش چشمگیر بازدید از سایت می شوید که در سئو سایت، تاثیر دارد. استفاده از این ابزار دیجیتال مارکتینگ باعث بالا رفتن بازدید سایت شما شده و با ردیابی کاربران به شما نشان میدهد که چه کسانی زمان بیشتری در سایت شما میگذرانند.