سایت مپ یک لیست از آدرس تمام صفحات یک وب سایت است که توسط موتورهای جستجو قابل پایش است. داشتن یکی از آنها، به خزندهها (پایشگرها) اجازه میدهد همه صفحات شما را پیدا کنند. کسب بک لینک از دیگر سایت در سئو ضروری است (در فصل بعدی در مورد آن توضیح خواهیم داد.)، اما داشتن ساختاری مناسب از لینک های داخلی به همان اندازه مهم است.
در گذشته، مدیران وب بمنظور گرفتن رتبههای بهتر، مقالاتی طولانی و بهینه شده برای موتورهای جستجو ایجاد میکردند. اگر کاربران با کلیک بر روی آن امکان خواندن محتوا را داشته باشند، پس موتورهای جستجو نیز این امکان را خواهند داشت. Keyword Stuffing یک تکنیک سئوی کلاه سیاه است و به عمل پر کردن محتوای وبسایت با کلمات کلیدی به طرزی غیرطبیعی، با هدف گرفتن رتبههای بهتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو گفته میشود. استفاده از این روش، به پنالتی شدن توسط موتورهای جستجو منجر خواهد شد. ممکن است موضوع یا کلمه کلیدی در سر داشته باشید که بخواهید برای آن محتوایی تولید کنید و رتبه خوبی هم بگیرید. و از آنجا که چشم انداز جستجو دائما درحال تغییر است، مهم است تا از به روز بودن دانش سئوی داخلی خود اطمینان حاصل کنید.
چرا سئو سایت برای ما مهم است؟
برای اینکه گوگل از سایت مپ شما مطلع شود، می توانید آن را در گوگل سرچ کنسول ثبت کنید. علاوه بر این، حاوی اطلاعات اضافی مفیدی مانند ویژگی lastmod است، منظور تاریخی است که آخرین بهروزرسانی بر روی صفحه انجام شده تا پایشگرها بدانند که آیا صفحه نیاز به پایش مجدد دارد یا خیر. الزاما نه، به خصوص اگر یک وب سایت کوچک با چند صفحه به هم لینک شده دارید. این یک توصیه مهم است، اما شگفتانگیز است که من با سایت های زیادی رو به رو میشوم که چنین استراتژی نامناسبی در آنها وجود دارد.
آموزش اتصال سرویس ایمیل به هاست
اطلاعات بیشتر درباره Black Hat SEO را میتوانید در مقاله «سئو کلاه سیاه چیست و نحوه انجام آن» مطالعه بفرمایید. اکر میخواهید درباره سئو کلاه سفید و کاربرد آن، بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد میکنیم مقاله «سئو کلاه سفید چیست؟ و مراحل آن به چه صورت است؟» را بخوانید. هدف این کتاب ارائه یک آموزش کاربردی، هدفمند و صد البته مختصر و مفید از رجکس است. تمرکز ما هم بر روی استفاده از دو ابزار آنالیتیکس و تگ منیجر خواهد بود. هر چند دانشی که در این کتاب پیدا میکنید، در بسیاری از موقعیتهای دیگر هم به کمکتان میآید و شما را از سردرگمی نجات میدهد.
یا شاید هم شبیه یک مسابقه بوکس بین چندین متخصص سئو که داورشم خود گوگله. مسابقه بوکسی که بر خلاف روال معمول، بیشتر از دو مبارزهگر داره و هیچ وقت هم تموم نمیشه. درسته که سئو فقط به گوگل مربوط نمیشه و برای همه موتور های جستجو موضوعیت داره اما خب قسمت عمده سرچ ما ایرانی ها در گوگله. برای همینه که هر سال چندین و چند بار الگوریتم های خودش رو تغییر میده و به روز میکنه. لزوما نه، اگرچه بهترین و سریع ترین راه برای رسیدن به نتیجه استخدام فرد یا شرکتی برای برونسپاری سئو است.
- چراکه اگر کاربری بدون اسکرول کردن، صفحه را ترک کند، اصلا آن مطالب را نخواهد دید.
- در واقع به این ترتیب، تصویر قابلیت خواندن پیدا میکند و برای افراد نابینا نیز قابل فهم خواهد شد.
- در گذشته، مدیران وب بمنظور گرفتن رتبههای بهتر، مقالاتی طولانی و بهینه شده برای موتورهای جستجو ایجاد میکردند.
- در حالی که در حقیقت محتواهای طولانیتر در گوگل معمولا رتبه بهتری دارند، اما این تعداد کلمات نیست که باعث کسب رتبه بالاتر میشود.
- حتی زمانی که به نظرتان URLهای قبلی به اندازه کافی مناسب نیست، تا زمانی که URLها به رابطه کاربران و کسب و کار شما آسیبی وارد نمیکنند، آنها را تغییر ندهید.
- موتور جستجو یک ابزار آنلاین است که به افراد برای پیدا کردن اطلاعات مورد نظرشان در اینترنت کمک میکند.
در این قسمت به رایج ترین پرسش های افراد در هنگام اولین برخورد با موضوع سئو پاسخ داده ایم. این یک روش عالی برای مطلع ماندن از هرگونه تغییر چشمگیر است، بدون اینکه تمام وقت خود را به صفحه نمایش زل بزنید. از سوی دیگر، اگر تغییری پیشبینی نشده اتفاق بیفتد، تقریباً هرگز نمیتوانید از گزارشهای پیشفرض چیزی نتیجهگیری کنید. اولین قانون تجزیه و تحلیل این است که همیشه تا آنجا که ممکن است تلاش خود را معطوف به یافتن اصلی ترین علت کنید.
با این کار مخاطبین سایت و کیفیت کار شما بسیار افزایش خواهند یافت. خدمات سئو بخش اساسی بازاریابی دیجیتال است، واقعیت این است که مردم در طول روز هزاران بار در موتورهای جستجوگر مانند گوگل جستجو می کنند. این جستجوها با هدف به دست آوردن ارائه اطلاعات در رابطه با محصولات و خدمات مختلف انجام میشود. نتایج جستجوها به عنوان منبع اصلی ترافیک دیجیتال برای برندها به حساب میآید، دقت کنید که این منبع میتواند برای کانالهای دیگر مارکتینگ مناسب باشد و مورد استفاده قرار گیرد. از مهمترین بخشهای سئو میتوان به سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی اشاره کرد. به طور کلی برای اجرای سئو باید مراحل تحقیق کلمات کلیدی، تولید محتوای مفید، سئو داخلی، سئو خارجی یا لینکسازی و سئو فنی بر اساس اصول هر بخش انجام شود.
سئو چیست ؟ آموزش سئو برای افراد مبتدی نوین
موتورهای جستجو، ابزارهایی هوشمند و قدرتمند هستند که به کمک الگوریتمها و روشهای خاص خود، میتوانند میلیاردها صفحه وب را در لحظاتی کوتاه پویش کنند و اطلاعات مورد نظر را برای کاربران پیدا کنند. هدف اصلی موتورهای جستجو، ارائه نتایج دقیق و مرتبط به کاربران است تا تجربه جستجوی آنها بهبود یابد. «توضیحات متا یا متا دیسکریپشن» (Meta Description) یکی دیگر از عناصر HTML مهم در سئو داخلی است. توضیحات متا را میتوان در کدهای صفحه بهروزرسانی و مشخص کرد، اما نمیتوان آنها را درون صفحه دید. توضیحات متا در واقع شرحی کوتاه برای تبلیغ صفحه وبسایت است که گوگل و موتورهای جستجوی دیگر آن را در صفحه نتایج جستجو برای کاربران نمایش میدهند. بنابراین با اینکه توضیحات متا در صفحه وب دیده نمیشود، نوشتن شرحی مناسب برای این بخش میتواند کاربران موتورهای جستجو را به کلیک روی لینکهای شما ترغیب کند و ترافیک وبسایت را افزایش دهد.
این اطلاعات متا دیتا (Metadata) نامیده میشوند و فقط برای موتورهای جستجو و کرالرها قابل مشاهده هستند. موتورهای جستجو از تگهای متا برای رتبه بندی و نحوه نمایش اسنیپتها در صفحات نتایج جستجو استفاده میکنند. وقتی سرور یک سایت، برای صفحات استاتیک از مرورگری درخواستی دریافت میکند، بدون انجام فرآیند اضافهای، به درخواست پاسخ میدهد.